CitySessies Beta met landelijke dekking

Leuke sociale fotografie in stad én dorp

15 DECEMBER 2011, NEDERLAND
Samenvatting
Een ontspannen fotosessie door een goede en sociale fotograaf bij jou in de buurt, dat is een CitySessie. De fotografen van CitySessies opereren binnen hetzelfde concept en prijsstelling, maar fotograferen wel allemaal in hun eigen creatieve stijl. Iedereen kan nu via de duidelijke website heel makkelijk foto's bekijken en een fotograaf kiezen. CitySessies maakt de sociale fotografie (familiefoto's, portretten, profielfoto's etc.) toegankelijk en leuk!
Wij (fotografen en mede-oprichters Esther de Boer en Marco Reeuwijk) hadden al langer het gevoel dat mensen die op zoek zijn naar een fotograaf door de fotografen het bos niet meer zien. Teveel fotografen; hoe kan een klant nog onderscheid maken en wat krijg je eigenlijk als je een fotograaf boekt? Het idee ontstond om een community van goede fotografen om ons heen te verzamelen om in heel Nederland fotosessies aan te bieden volgens een vast concept. Eind november is de website http://www.citysessies.nl live gegaan.

De CitySessie is een fotosessie met als decor geen studio maar een stedelijke oflandelijke omgeving. De klant kan een fotograaf kiezen op basis van stijl, locatie ofpersoonlijkheid.Doordat mensen tijdens de fotosessie in een fijne omgeving zijn ontstaat er een ontspannen sfeer. Mensen komen sneller over hun remmingen heen ("ik sta nooit goed/leuk/als mezelf op de foto", "dit is toch niets voor mij", "een fotosessie is toch alleen voor ijdele mensen") omdat het een prettig samenzijn is waarbij je echt niet de hele tijd hoeft te poseren. Hierdoor hebben de CitySessies altijd prachtige foto's als resultaat. Vaak horen we van de klanten/modellen na een CitySessie: "Wat is dit eigenlijk verrassend leuk!".

De fotografen komen uit heel Nederland. Middels een sollicitatie-fotosessie worden zij beoordeeld op hun fotografische kunnen, én op hun sociale skills. Er zijn inmiddels al meer dan 50 toegelaten fotografen, gevestigd in allerlei plaatsen in Nederland. Elke fotograaf wordt met enkele fotosessies gepresenteerd op de CitySessies-website. De aangesloten fotografen vormen inmiddels een hechte community waarin ervaringen worden gedeeld en waarin men van elkaar kan en mag leren.

Citaten
"Als ondernemer doe ik eens per twee jaar een fotoshoot. Zo is het beeld dat ik van mezelf laat zien altijd actueel. Citysessies zijn hier perfect voor! " Suzanne Unck - Oprichter CoachCollege.nl
Over CitySessies

CitySessies maakt de traditionele fotosessie leuk. Een CitySessie is een ontspannen wandeling waarbij je na afloop kunt rekenen op fantastische foto's. Met CitySessies heb je geen nare verrassingen achteraf, want de luxe van de hoge resolutie bestanden zitten bij de prijs inbegrepen. CitySessies heeft een landelijke dekking in Nederland zodat iedereen een sociale fotograaf in de buurt kan vinden.

CitySessies heeft momenteel meer dan 70 fotografen door heel Nederland op de site staan. Elke fotograaf fotografeert volgens het CitySessies concept waarbij de klant de beschikking krijgt over de digitale bestanden van zijn foto's en waarbij hij deze ook vrij mag delen met vrienden en familie.
De deelnemende fotografen zijn geselecteerd en beoordeeld op hun sociale interactie. Alle fotografen zijn in staat om mensen een leuke ervaring te geven bij het toch nog hoogdrempelige 'op de foto moeten'.

CitySessies wil daarmee Nederland laten ervaren dat een fotosessie gewoon leuk is!

CitySessies helpt fotografen door een aantal aspecten van het ondernemerschap zoals marketing, acquisitie, branding, facturering en service voor ze uit handen te nemen. De fotografen kunnen zich focussen op datgene dat zij vaak het leukst vinden, namelijk fotograferen.